دکوراسیون کافه و چیدمان داخلی

خانه - آموزش کافه داری - دکوراسیون کافه و چیدمان داخلی

در آموزش قبلی کافه داری با نحوه طراحی و تدوین یک منوی خلاقانه و جذاب آشنا شدیم. همانطور که در مقاله قبلی گفته شد بیشتر مشتریان کافه ها نوجوانان و جوانان بین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند پس باید به علایق آن ها توجه کرده و بهینه ترین حالت ممکن را در کافه ی خود برای جلب رضایت آن ها پیاده سازی نمایید. چیدمان داخلی و دکوراسیون کافه اهمیت زیادی دارد چراکه اگر در این معقوله دقت لازم را نداشته باشید ممکن است مشتریان شما دیگر هرگز به کافه ی شما بر نگردند و این یک شکست بزرگ برای شما رقم خواهد زد. پس برای رعایت نکات مهم در چیدمان و دکوراسیون داخلی کافه در ادامه ی این مقاله آموزشی با ما همراه باشید :

 

چیدمان و دکوراسیون کافه ها مانند رستوران ها وابسته به سبکی است که شما برای مجموعه ی خود انتخاب می کنید.

کافه های کلاسیک :

امروزه کافه های دنج و نوستالژی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند، اگر سبک شما کلاسیک و نوستالژی است می توانید از لوازم قدیمی در دکوراسیون داخلی کافه خود استفاده کنید. استفاده کردن از لوازم چوبی در چیدمان کافه حس مثبتی را برای مشتریان ایجاد میکند ، می توانید از میز و صندلی های ساده ی چوبی برای فضای داخلی سالن استفاده کنید البته سایز و اندازه این میز و صندلی ها وابسته به آیتم های داخل منو کافه ی شما می باشد، حتی لوسترهای چوبی زیبا و لامپ هایی با نور متوسط می توانند گزینه های مناسبی برای دکوراسیون کافه ی شما باشد.

کافه های خاص :

بعضی از کافه ها نیز سبک های خاص و منحصربه فرد خود را دارند ، این نوع کافه ها علاوه بر سبک خاص از منوی غذا و نوشیدنی و حتی دکوراسیون داخلی منحصربه فردی نیز برخوردارند از مبل ها و میزهای غول پیکر گرفته تا دیوارها و کف پوش های خاص و جالب!

خلاقیت در چیدمان

به طور کلی از نکات مهمی که باید در چیدمان و دکوراسیون کافه ای به آن دقت کنید نورپردازی محیط است!
ممکن است شما بهترین لوازم ممکن را برای کافه ی خود خریداری کنید اما اگر نورپردازی جالبی نتوانید برای آن ها تدارک ببینید عملا تمامی زحمات شما بی فایده بوده و برای مشتریانتان رضایت بخش نخواهد بود.

می توانید برای کافه ی خود کتابخانه ای تدارک ببینید و با توجه به سبک انتخابی خود برای آن کتاب تهیه کنید، امروزه این ایده در بسیاری از کافه ها موفق اجرا شده و مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است.

سعی کنید فضای دنجی را نسبت به دیگر بخش های کافه ی خود فراهم کنید مثلا این بخش را می توانید به جای استفاده از میز و صندلی های چوبی و زیبا از مبل های بزرگ و راحتی استفاده کنید که با رنگ قالب کافه ی شما بتواند ارتباط خوبی برقرار کند ، حتی می توانید از تعداد زیادی کوسن برای قرار گرفتن بر روی این مبل ها استفاده کنید که باعث راحتی بیشتر مشتریان خواهد شد.

هرگز سیستم سرمایشی و گرمایشی را در کافه ی خود فراموش نکنید! حتی این بخش هم می تواند جزئی از چیدمان و دکوراسیون داخلی کافه شما به شمار بیاید، می توانید برای تامین بخش گرمایشی کافه از بخاری های صنعتی و سقفی استفاده کنید چون علاوه بر اشغال نکردن فضا، می توانند گرما را یکنواخت در کل محیط پخش کنند. برای تدارک بخش سرمایشی هم به همین نحو می توان بهره گرفت و از کولرهای سقفی و صنعتی استفاده کرد.

چیدمان داخلی کافه ها را نباید دست کم گرفت ، چون به لحاظ بصری تاثیر بسیار زیادی در انتخاب کافه ی شما توسط افراد مختلف دارند ، در واقع دکوراسیون کافه معرف منوی غذای شما همچنین تلاش شما برای جلب رضایت مشتریان است.

Rate this post

آخرین مطالب