۴ راهکار ساده برای افزایش مشتری کافه

خانه - آموزش کافه داری - ۴ راهکار ساده برای افزایش مشتری کافه

نکته ی مهمی که در راه اندازی و ادامه بقای یک کافه رستوران باید به آن توجه کرد این است که مشتریان شما سرمایه ی کسب و کار شما هستند. هرچقدر بتوانید مشتریان را از مجموعه ی خود راضی نگه دارید به همان میزان فروش بیشتری خواهید داشت. همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد یکی از بهترین روش های بازاریابی برای رستوران ها و کافه ها خود مشتریانتان هستند! به گونه ای که در صورت رضایت از کافه ی شما، آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند به همین سبب فروش شما بیشتر خواهد شد. اما چه راهکارهایی برای افزایش مشتری وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر چگونه می توان فروش را بیشتر کرد؟ برای جواب این سوال مهم در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید :

 

۱. نیازهای مشتریان را به آن ها هدیه دهید!

به طور کلی از کافه ها و رستوران ها برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی، جشن ها، مراسم ها، گذراندن اوقاغت فراغت و… استفاده می شود. علاوه بر آن ها افرادی هم برای کار یا حتی مطالعه به این مکان ها مراجعه می کنند. یکی از بهترین امکاناتی که می توانید برای افزایش مشتری کافه به این گونه افراد در کافه یا رستوران خود ارائه دهید، اینترنت WIFI است. تدارک دیدن این سرویس برای محیط مجموعه ی شما هزینه ی چندانی ندارد اما می تواند تاثیر چشم گیری در میزان رضایت مشتریان و همچنین بازگشت مجدد آن ها به رستوران شما را داشته باشد.

 

۲. منوی فصلی داشته باشید!

همانطور که می دانید همه ی غذاها و نوشیدنی ها در همه فصول قابل استفاده و همچنین بعضا قابل تهیه نیستند به همین منظور بهتر است بخشی از منوی خود را به خوراکی های فصلی و هیجان انگیز اختصاص دهید. حتی می توانید برای آن ها بازه ی زمانی تعیین کرده و در تبلیغات و بازاریابی های خود از این المان استفاده کنید چراکه منجر به ترغیب مشتریان برای مراجعه به کافه و رستوران شما می شود.

 

۳. اسامی خاص در منو

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد بیشتر مخاطبان کافه ها و رستوران ها، جوانان و نوجوانان ۱۵ تا ۳۵ سال هستند، بر اساس روحیه و اشتیاق آن ها به اسامی منحصربفرد و خاص می توانید منوی خود را بر این اساس تدوین کنید که افزایش مشتری کافه را در پی دارد . مزیت دیگری که این روش دارد این بوده که گارسون می تواند بخش های مختلف منو را برای مشتریان شرح دهد. همین کار باعث سفارش صحیح و مناسب با ذائقه مشتری شده که به مراتب رضایت مشتری را از خدمات و تجربه صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران شما را بالا می برد.

 

۴. احترام به مشتری!

به کارمندان خود بیاموزید که احترام به مشتری اصل اول خدمت است! هرگز نباید از این اصل غافل شد چرا که حتی اگر بهترین امکانات را به مشتریان ارائه دهید اما مورد بی احترامی قرار بگیرند، نه تنها دیگر به رستوران و کافه ی شما بر نخواهند گشت بلکه می تواند تبلیغی منفی برای مجموعه شما باشد که منجر به کاهش تعداد مشتریان خواهد شد.

 

 

Rate this post

آخرین مطالب