اصول بهداشتی در کافه ها و رستوران ها

خانه - آموزش کافه داری - اصول بهداشتی در کافه ها و رستوران ها

نظافت و رعایت اصول بهداشتی در رستوران ها و کافه ها بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر مواردی که در مقالات قبلی برای جذب مشتری بیشتر و همچنین جلب رضایت و اعتماد مشتریان قدیمی گفته شد، رعایت اصول بهداشتی یکی از مهم ترین نکات برای داشتن یک کسب و کار موفق می باشد.

در صورتی که خوشمزه ترین غذا را در کافه و یا رستوران خود ارائه دهید و حتی اگر لوکس ترین دکوراسیون داخلی را برای مجموعه ی خود تدارک دیده باشید ولی نظافت و اصول بهداشتی را در آن رعایت نکنید هرگز نمی توانید اعتماد و رضایت مشتریان را به مجموعه ی خود جلب کنید.

حال برای آگاهی بیشتر از اصول بهداشتی در کافه ها و رستوران ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

 

  1. محل شست و شوی ظروف رستوران و کافه ها باید در کنار محل پخت و پز در آشپزخانه تعبیه گردد اما این مکان باید ماهیت جداگانه ای داشته باشد.
  2. برای شست و شوی اصولی ظروف و وسایل در آشپزخانه حتما از ماشین های اتوماتیک یا ظرفشویی های ۳ مرحله ای استفاده کنید.
  3. محلی که در آن غذا پخت و پز می شود (آشپزخانه) حتما باید از زمین صاف و بدون ترک خوردگی برخوردار باشد، بهتر است در کف زمین از سنگ استفاده شده و اقدامات لازم جهت لغزنده و شیب دار نبودن سطح بکار گرفته شود.
  4. محلی که در آنجا غذا تولید و پخش می شود باید عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  5. نگهداری و چیدمان ظروف در کافه و رستوران باید به گونه ای باشد که در صورت رفت و آمد افراد و اعمال فشار لحظه ای دچار سقوط و شکستگی نشوند.
  6. از سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب فصل برای کافه و رستوران خود استفاده کنید.
  7. درها، دیوارها و پنجره ها باید به گونه ای باشند که از ورود حشرات، حیوانات و جوندگان به داخل محوطه ی رستوران و کافه جلوگیری به عمل آورده شود.
  8. زمین آشپزخانه و کف محوطه ی رستوران به طور روزانه باید توسط محلول ضد عفونی کننده پاکسازی شود.
  9. دما معمول برای اتاق ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد که این میزان برای کافه ها و رستوران ها نباید بیشتر از ۳۰ درجه درجه سانتی گراد شود.
  10. استعمال انواع دخانیات در محوطه ی کافه و رستوران، آشپزخانه، ظرف شوری، محل طبخ غذا، محل تحویل سفارش و… ممنوع بوده و باید با افراد متخلف برخورد شود.
  11. جعبه ی کمک های اولیه باید متناسب با امکانات کافه و رستوران شما در محوطه و در دسترس همگان برای استفاده آسان نصب گردد.
  12. سرویس بهداشتی مجموعه باید هر چند ساعت یک بار مورد نظافت قرار گیرد.
  13. تمامی کارکنان باید لباس های تمیز و مناسب و نقش خود در کافه و رستوران به تن داشته باشند و به طور روزانه آن ها را نظافت کنند.
Rate this post

آخرین مطالب