نبایدهای رستوران داری!

خانه - آموزش رستوران داری - نبایدهای رستوران داری!

در قواعد رستوران داری باید ها و نباید هایی وجود دارند که برای موفقیت در این صنعت باید آن ها را به خوبی بشناسید و رعایت کنید. در مقالات قبلی به نکات مهمی که باید در مدیریت رستوران خود به کار گیرید اشاره شد، در این مقاله با نبایدهای رستوران داری با شما هستیم.

 

۱. مشخص نکردن وظایف کارکنان!

این را بدانید که هیچ کس قادر به خواندن ذهن شما نیست. زمانی که پرسنلی را استخدام می کنید به طور واضح برای آن ها وظایفشان را شرح دهید. مثلا اگر تمایل دارید کاری به صورتی خاص انجام شود باید این موضوع را با جزئیات کامل برای وی توضیح دهید و به امید تجربه و پیشینه ی کارمند نباشید چرا که ممکن است آن فرد کار مورد نظر جور دیگری فرا گرفته باشد. رعایت این نکته کمک بسیار زیادی به صرفه جویی در انرژی و زمان می کند.

 

۲. همکاری با کارمندان تنبل!

شما به عنوان یک مدیر رستوران به طور شبانه روزی در تلاش هستید تا به هدفی که برای رستوران خود تعیین کرده اید دست یابید. هیچ فردی نباید مانع رسیدن شما به اهدافتان شود. یکی از بزرگترین این موانع کارمندان تنبل هستند. منظور از این افراد کسانی هستند که دیر در محل کار حاضر شده و یا وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند که همین امر موجب عقب افتادن کارها و نارضایتی مشتریان شما می شود. پس در برخورد با اینگونه کارمندان نباید تردید کنید.

 

۳. بدرفتاری با کارمندان!

هرگز با کارمندانتان بدرفتاری نکنید. اگر نحوه برخورد شما با کارمندانتان با روی خوش همراه نباشد در نتیجه مجموعه ی شما کارمندانی خواهد داشت که علاقه ای به کار و حرفه ی خود ندارند و از سر اجبار و تنها به منظور کسب درآمد کار می کنند که این در واقع اتفاقی است که هیچگاه نباید بی افتد. همواره با کارمندانتان با روی خوش برخورد کرده و آن ها را برای بهتر کار کردن در رستوران تشویق کنید در این صورت می بینید که بازده و راندمان رستورانتان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

۴. اهمیت ندادن به مشتری!

بسیاری از مشتریان در صورتی که از رستوران شما رضایت ندشاته باشند دیگر هرگز به رستورانتان برنخواهند گشت. اما تعدادی از مشتریان زمان گذاشته و علت نارضایتیشان را با شما درمیان خواهند گذاشت. باید به دلایل آن ها توجه کرده و در صدد حل مشکل برآیید به طوریکه مجددا رضایت وی را نسبت به مجموعه ی خود جلب کنید. هرگز از کنار انتقادات و پیشنهادات مشتریانتان عبور نکنید و یک به یک آن ها را بررسی کنید .

 

بایدها و نبایدهای رستوران داری را جدی بگیرید و به آن ها عمل کنید.

 

 

Rate this post

آخرین مطالب