گام اول در راه اندازی و مدیریت کافه

خانه - آموزش کافه داری - گام اول در راه اندازی و مدیریت کافه

برای راه اندازی و مدیریت کافه به این موضوع توجه داشته باشید که اکثر مخاطبان و مشتریان کافه ها نوجوانان و جوانان بین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند به همین دلیل برای پا گذاشتن در این حرفه ی پر زحمت باید شناخت کافی نسبت به علایق و نیازهای این قشر افراد جامعه داشته باشید تا بتوانید رضایت مشتریان را به مجموعه خود جلب کنید.

جلب رضایت مشتریان برای هر نوع کسب و کاری به معنی کسب درآمد بیشتر است.

هرچه مشتریان شما نسبت به محیط، خدمات و غذای کافه ی شما راضی تر باشند، احتمال انتخاب مجدد کافی شاپ شما توسط افراد برای گذراندن اوقاتی خوش بالاتر می رود.

انتخاب سبک کافه!

اولین اصل برای راه اندازی و مدیریت کافه ، انتخاب نوع کافی شاپ و استراتژی اولیه است. کافه ها انواع مختلفی دارند از سبک های کلاسیک و لوکس گرفته تا کافه های دنج و خودمانی !
امروزه راه اندازی یک کافه کار سختی نیست اما اگر در استراتژی و ارائه خدمات خود خلاقیت نداشته باشید ممکن است در آینده ای نزدیک منجر به شکست تلخ مدیریت کافه و مجموعه ی شما شود.

موضوع انتخاب نوع و استراتژی کافه آنقدر مهم است که می تواند تاثیر اساسی بر روی طراحی داخلی کافه ، نحوه سرو غذاها و نوشیدنی ها و تدوین منوی کافه ی شما داشته باشد، پس باید اولین گام را بسیار مطمئن بردارید چرا که عوض کردن این مورد در میان راه کار دشواری به حساب می آید.با انتخاب این مورد به سادگی می توانید تشخیص دهید که مخاطبان و مراجعه کنندگان کافه ی شما چه کسانی خواهند بود به همین ترتیب می توانید تصمیمات جدی تری مطابق با سلیقه ی مخاطبان خود بگیرید.

منوی منحصر به فرد خود را داشته باشید!

در راه اندازی و شروع مدیریت کافه مهم است که بدانید چه نوع غذا و یا نوشیدنی هایی را می خواهید سرو کنید!

بعد از انتخاب سبک و تشخیص حدودی مخاطبان خود دیگه وقت آن رسیده تجیهزات کافه خود را آماده کرده و منویی انحصاری برای کافه ی خود تدوین کنید. منوی کافه ی شما در واقع ویترینی برای نمایش اعتبار، اصالت و نوع ارائه خدمات شماست پس باید وقت زیادی را صرف این مورد کنید.

نیاز های مخاطبان خود را شناسایی کرده و با توجه به امکانات موجود آن ها را در خدمات خود بگنجانید.

یکی از جالب ترین و حتی سخت ترین مراحل تدوین یک منوی خوب انتخاب نام برای آیتم های مختلف است.

امروزه کافه های مختلف با سبک های متفاوت اسامی عجیب و غریبی بر روی آیتم های خود می گذارند به گونه ای که مشتری برای انتخاب غذا و یا نوشیدنی باب طبع خود دچار مشکل می شود.در واقع نام ها باید به گونه ای انتخاب شوند که در عین سادگی و کوتاهی، گویای این موضوع باشند که از چه موادی در آن ها استفاده شده است. اما در این بین هرگز خلاقیت را فراموش نکنید!

خلاقیت در هر بخشی از کافه ی شما می تواند برگ برنده ای برای جذب مشتریان بیشتر نسبت به هم رده های خود باشد. اما مواظب باشید زیاده روی نکنید چرا که ممکن است مشتریان ساده دوست کافه ی خود را از دست بدهید!

نحوه ارائه منو به مشتری

یکی دیگر از چالش بر انگیزترین بخش های طراحی منو یک کافه، انتخاب نوع ارائه ی منو به مشتریان است.

حالت های مختلفی برای این موضوع وجود دارند.

از نوشتن منو بر روی تخته سیاه و قرار دادن آن کنار صندوق گرفته تا چاپ بر روی یک پارچه و قرار دادن آن ها روی تمامی میزها و یا اسکن کردن کد QR از روی میزها و دیدن منو در وب سایتتان!

برای انتخاب بهینه ترین حالت بهتر است سری بزنیم به سبک انتخابی و همچنین مخاطبان سبک شما.

منوی شما نباید پیچیده باشد یا به عبارتی دیگر افراد مختلف با ویژگی های مختلف باید بتوانند بدون راهنمایی به راحتی غذا و نوشیدنی مورد علاقه ی خود را از منوی شما پیدا و انتخاب کنند.

Rate this post

آخرین مطالب