بوی عیدی، بوی کباب یا بوی کرونا؟ (کرونا در رستوران ها)

خانه - آموزش رستوران داری - بوی عیدی، بوی کباب یا بوی کرونا؟ (کرونا در رستوران ها)

هر سال این روزها هر کسب و کاری به نحوی پر از جنب و جوش و مشغول آماده کردن خود برای رفتن به استقبال بهار بود. شب عید مهم ترین روزهای درآمدی خیلی از کسب و کارها محسوب می شد. اما امسال با وجود ویروس کرونا در رستوران ها کمی متفاوت است. رستوران ها، فست فود ها و کافه ها نیز ز این موضوع مستثنی نیستند. برخلاف سال های گذشته در روزهای آخر سال با کاهش فروش در رستوران ها و کافه ها مواجه هستیم آن ها مشتریان دائمی خود را به دلیل ترس مردم از ابتلا به این ویروس ناگوار از دست داده اند و جذب مشتریان تصادفی نی بسیار دشوار شده است . به همین دلیل در بعضی رستوران ها نه تنها رشد درآمدی وجود ندارد بلکه به دلیل تهیه مواد غذایی پیش بینی شده برای روزهای جاری رستوران داران متحمل ضرر خواهند شد.

دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص کرونا به رستوران ها

گروهی از رستوران داران به دلایل مختلف منتهی به ویروس کرونا مجموعه های خود را تعطیل کردند اما گروهی دیگر راه رعایت بهداشت بیش از پیش را انتخاب کردند. به گفته مدیران رستوران ها، کارشناسان بهداشت دستورالعمل های مرتبط با پیشگیری از ابتلا به کرونا را در اختیار آنها قرار داده اند طبق این دستورالعمل ها تمامی کارکنان و آشپزهای رستوران ها مکلف به پوشیدن دستکش و کلاه شده اند، باید روزی چند مرتبه دست هایشان را ضدعفونی کنند و دستکش یکبار مصرف جراحی دست کنند. علاوه بر آن طبق دستورات وزارت بهداشت سردخانه و یخچال باید بسته باشد و درجه شان افزایش یابد. همچنین موظف به عدم دریافت پول نقد از سوی مشتری هستند و باید حتما از کارت اعتباری و کارخوان به جای پول نقد استفاده کنند.

اما جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در رستوران ها تنها به رعایت و استفاده از ضد عفونی کننده های مختلف ختم نمی شود. در صورتی که مراجعه کننده ای علائم ویروس کرونا (شامل تب، سرفه خشک و…) داشته باشد باید از ورود فرد به داخل محوطه جلوگیری شود چرا که این نوع ویروس در سطوح مختلف می تواند ساعت ها و روزها ماندگاری داشته باشد و می تواند مجموعه ی شما را به مرکزی جهت پخش ویروس کرونا در منطقه خود تبدیل کند.

اگر از آن دسته رستوران هایی هستید که در این روزهای سخت هنوز به فعالیت صنفی خود ادامه می دهید باید جوانب احتیاط را رعایت کرده و برای حفظ سلامت خود و دیگران تدبیر کنید.

آیا رعایت اصول بهداشت کافیست؟

علاوه بر مواردی که وزارت بهداشت به رستوران ها، فست فودها و کافه ها ابلاغ کرده است می توانید مشتریان را در حین ورود به رستوران خود بررسی کرده به طور مثال می توانید فرمی حاوی علائم این بیماری را به مشتریانتان اختصاص دهید تا قبل از ورود به حریم رستوران فرم مورد نظر را پر کنند و یا از تب سنج های پیشرفته جهت اندازه گیری دمای بدن مشتریان (تب) که از علائم شایع و مهم ویروس کرونا به شمار می رود استفاده کنید.

همچنین می توانید با آگاهی رساندن صحیح در خصوص این بیماری به مشتریانتان نقش مهمی در کاهش شیوع کرونا در رستوران ها ایفا کنید. به طور مثال میدانیم که این بیماری ناگوار در دمای بسیار بالا از بین می رود به همین منظور می توانید غذاهای خود را در صورت امکان به صورت نیمه آماده به مشتریان ارائه دهید تا هر فرد به سلیقه ی خود و در منزل خود آن ها طبخ کند. این روش نه تنها می تواند باعث از بین رفتن دیدگاه منفی افراد در خصوص خریداری غذا از رستوران ها گردد بلکه مراجعات حضوری رستوران ها را کاهش داده و به حفظ سلامت مشتریان کمک شایانی خواهد کرد.

عدم رفت و آمد در سطح شهر مخصوصا شهرهای آلوده به کرونا ویروس یکی از راه های از بین رفتن این بیماری در طولانی مدت به حساب می آید، با نهایت قدردانی از هم وطنانمان در خصوص رعایت موارد ذکر شده، به زودی شاهد بازگشت رونق در رستوران ها، فست فودها و کافه ها خواهیم بود.

 

Rate this post

دیدگاه خود را بنویسید

آخرین مطالب